måndag 22 juni 2009

Design Ica Maxi

Måndag igen. Men inte är det ett tung ord så här sommartider. Ganska så lätt när solen äntligen hittat fram och ger oss av sina fantastiska strålar! X
X
Förra veckan skrev jag att det har hänt lite pyssel här hemma. Så jag har gått runt med kameran och fotat här hemma. Så jag har ett litet lager att visa er. Tycker ofta det är svårast med att hitta bilder till bloggen. Texten bara liksom bubblar ur en. Men så är jag nog en perfektionist när det gäller bilderna. I admit!X
X
Vi börjar med en enkel liten sak som gjorde susen i arbetsrummet. Denna beige-randiga matta fann jag på Maxi för 169:- FYND! Den går ton i ton med den runda mattan i hallen, och tar upp färgen på väggarna och i sovrumsgaveln, vilket binder samman rummen. X
X
I och med att den är bredrandig, är den perfekt chi-stoppare i passager, SAMT att den breddar rummet. Självklart är den fin också :)
X
Den är i plast vilket passar bra i arbetsrummet, som det alltid målas, skissas, klistras i. Se så.. ut och fynda på Design Ica Maxi... finns också vad jag såg i grå och svart.X
X
Men vad är det för fin turkos kasse som står och lurar där bakom?? Ni som följer mig på twitter, vet att jag suktat en hel del efter Spitis grejer och att jag hoppades innerligt att maken tog en svängom där förra veckan när han var i Stockholm. Ser ut som jag har en mycket snäll man... Mer om innehållet i påsen kommer :)
X
Då sparkar vi väl igång den här veckan!
X
Kram







16 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Du har verkligen lyckats med ditt bildval :) Ljuvligt! Alltid så härligt att titta in hos dig och mattan passade verkligen perfekt!Spännande att få se vad maken har köpt:) Ha en toppenbra dag min vän! KRAM

Hem och Lycka sa...

Grymt fin matta, Ica Maxi kan de! ;-)

Ska bli spännande att se vad som finns i påsen..

kram Mia

Maria sa...

Ja det var verkligen ett fynd. Gillar ditt arbetsrum - annorlunda placering på skrivbordet.

Anonym sa...

Vad fint du har det hos dig ;-) Kram

Inspirera Mera sa...

Den var en riktigt snygg matta! Vad fint du har det hemma. Kram Sandra

Lilla huset på prärien sa...

Du visar alltid underbara bilder Jannice! Och mattan är supersnygg!! Själv är jag attans förtjust i kelimmattor just nu och letar med ljus och lykta efter sådana som inte är för dyra... :)

Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Unknown sa...

Verkligen ett fynd! :) Så fint du har det, ljust och härligt.
Kram Maria

S o F sa...

Hur stort har ni? Jag vill flytta in! Nu! ;)

För mig är ju (som du kanske har förstått vid det här laget) ditt hem det ultimata hemmet, eftersom det går i "min" färgskala och utstrålar "ordning och reda". Och denna färgskala ihop med feng shui-tänket är för mig detsamma som HARMONI.

Tack Jannice! Kram!

Tulipa sa...

Hej!
Din blogg och dina bilder känns rena och fina, helt enkelt väldans snyggt och proffsigt!!
Det gillar man så klart!

Önskar dig en fin tisdag!

Mariette

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det ser ut, och bra med tipset om mattan, jag är på jakt efter något likande till köket, du vet inte om den fanns i ljusblå och vit?
Jag gillar också Spiti, du vet att de har en webbshop nu också.
Du får visa vad du köpt.

Kram Johanna

rustik charm sa...

Å så fint, och vilken fin matta:)
Kram Kristina

Unknown sa...

Det är bland det bästa jag gjort att gå hos add feng shui.
Jättegoa människor, håller på med curry nu och det blir ett virrvarr alltihop men man får väl rätsida på det till slut ;)
Kram Maria

Blogg by Maliin Stoor sa...

fina saker..
fint hem...

Må gott i sommaren


Maliin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi..så spännande...vilken snäll man du har!!!

Kramelikram
~~♥Millan ♥~~

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej!

Den mattan tyckte jag verkligen om. Så snyggt med ränder! :-) Synd bara att Ica Maxi inte finns i Norge. Kanske kan lägga in en beställning hos föräldrarna...

Hoppas du har en riktigt fin onsdag!

[room] by sofie sa...

Vilket bra köp! Den passar superfint hos er... Ett härligt lugn infinner sig i bilderna!Kanske ska spana på det grå/svarta. Var det längesen du köpte den?
Ha en fin dag Jannice!
Kram Sofie

Related Posts with Thumbnails