fredag 17 april 2009

Ostkupa - utan ost

Gott, då var det fredag igen och vi har ännu en solig vårhelg framför oss. Är det inte underbart?! Men en sak fattar jag inte, nu när det är så mycket ljus, varför blir man så trött? Makalöst slö känner jag mig. Det kommer väl som en chock för kroppen när vi legat i ide och famlat i mörkret under så många måndader :)
XX
Den här ostkupan fick jag av min goa väninna i Stockholm. Den är så vacker och tillhörande fatet är fantastiskt med sin utsmyckning. Är inte blomman fin, vet inte vad den heter. Vet någon? Köpte den bland vårlökarna, och den är så skir där den står.

Mmm.. ner ser rätt i bakgrunden. Böckerna är sorterade efter färg, enligt Feng Shuis lära så klart. Ja, jag vet att nu får jag säkert en del kommentarer som inte gillar det. Det är upp till var och en, men en sak är säker, de ordnar upp och ger ett lugn åt rummet. Prova själv får du se!

Idag tror jag bannemej jag ska köpa hem lite färska blommor till maken och laga lite extra god mat. Det är härligt att få göra det där lilla extra ibland :) Önskar er alla en skön helg och glöm inte......

X
X
X
xx
xx
xxx
xxx
x
XX
xx
x
x
X
Kram

15 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
ja det var en vacker kupa du har fått :)
Hoppas du få en bra helg.
Kram!

[room] by sofie sa...

Härlig fredags bild... fin kupa som passar till både det ena och det andra!

Tack för alla dina tips om NY, såå snällt av dig att skriva sååå mycket bra till mig! Blev jätteglad, tack :) Jag ska samla ihop allt (..i en liten bok) som man tar in från vänner, bloggar hemsidor etc. Lätt att glömma!!

Trött...? Snacka om, jag har sovit i en vecka och nu böjar jag kunna vara upp nga timmar i stäck...
Det måste vara när det slår om från vinter tll vår.

Ha en mysig fredag,
Kram Sofie

B-M sa...

Hmm, jag har hållit på och velat fram & tillbaka ang att ha böckerna sorterade i bokstavsordning eller i färgordning. Men nu ska jag nog faktiskt testa att sortera efter färg. Jag har alla böcker i sovrummet och där vill man ju verkligen eftersträva ett lugnt & avslappnande intryck. Det får bli helgens projekt! :-) Ha en underbar helg! Kram

marita blücher sa...

Hej Jannice,
Tusen tack för din rara och omtänksamma kommentar på min blogg. Jättefin bild på din vackra ostkupa och så härligt det låter med en fredagskväll med lite extra mysfaktor.
Vi hörs - ha det så gott.
Kramis/Marita

S o F sa...

Så mysigt det är här hos dig - fina bilder som vanligt.

Det där med färgsortering i bokhyllorna gör verkligen stor skillnad, från rörigt till harmoniskt.

Önskar dig en underbart solig Helg Jannice!

Vit som snö sa...

Vad kul, nu hittade jag för första gången till din vackra blogg! Glaskupan du visar är jättevacker, snäll väninna där!
Så kul att få se bilder från konstutställningarna, hade jag bott nära hade jag gladeligen åkt runt! Lyckliga dej!
Vi som ska ner i sommar, du kanske kan tipsa om vilka platser i Skåne vi inte får missa!? Har aldrig varit där förr.
Kram Cilla

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Hejsan!

Va roligt att du lamna en kommentar. Da hittade jag hit :)

Later som en upptagen dag :) Hoppas du fick mycket gjort. Marknadsforing och design av brochyrer och liknande ar alltid spannande :)

Hoppas du och din karl far en trevlig kvall tillsammans :) Sjalv ska jag och min hubby ata scones och dricka te nu. Kom precis hem efter en lang promenad. Sen blir det sketchbook arbete. Har ska designas :)

Nylyckan sa...

Hej! Jag känner att du har mycket att lära ut om rummet och miljöns påverkan på oss människor. Vill gärna sätta upp dig på min blogglista. Hoppas att det är ok. Fin ostkupa! Kram Åsa

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fint det är:)
Kram Lallis

prickig design sa...

Vilken fin bild... Jag har ett paket på väg till mig från A mouse in a House. Längtar tills jag får avin så jag kan hämta ut min nya vårinredning på posten!:o)
Trevlig Helg!
kram

Casa Loda sa...

Hej!
Kupan är ju jättefin! Vet inte heller vad blommorna heter, de växer i min trädgård nu. Är nyinflyttad och då har man ju inte riktigt koll på vad som dyker upp. Men visst påminner de lite om vårlökar - fast annan färg.
Ha det bra!
Kram Annika

karola sa...

Skall också ordna mina böcker efter färg....bra tips!

trevlig helg

Sara sa...

Jo jag gillar idén med böckerna i färgordning, mitt problem är bara att mina böcker är så olika stora så jag tycker det ser roligt ut att blanda på höjden. Men det kanske är bättre det än att blanda färger... Har gjort nån slags mellanting i alla fall som jag tycker funkar ok. Får se om jag ändrar igen nån dag :) Ha en fortsatt skön helg! Kram SAra

House of Jammi sa...

Fina bilder. Fint budskap på stenen.

Lisa Marklund sa...

Ja visst é det konstigt med tröttheten, jag har varit såå trött en vecka nu så jag gick in i hälsokostaffären och köpte mig lite vitaminer...känns som det hjälpt faktiskt.
Ostkupor är så fina, jag har ett par stycken hemma i olika storlekar. Får vilket stilleben som helst att lysa upp.
Kramar i vårsolen - Lisa

Related Posts with Thumbnails