torsdag 5 februari 2009

Vit färg

Då var man hemma med halmen igen ;) Har varit lite si och så med uppdateringen här på bloggen men det har varit fullt upp i huvudstaden. Här nere i Skåne vaknar man upp till snö imorse!?!? Hmm.... jaja, det är väl borta i eftermiddag. Det är många som frågat vilken färg vi har hemma på vårt trä och väggar. Jag har skrivit om det på min gamla blogg, men vi kör en repetition.
X
Det är Nordsjö vit på både snickeri och vägg. Men väggen är matt och snickerierna har glans 80. Så det ger en vacker kontrast trots att det är samma färg.

Om ni kommer ihåg förra lektionen om "chi". Så ytterligare tillägg till kunskaperna är att matt färg får chi att inte rusa så fort, och hög glans får den att röra sig snabbare. Alltså har ni mycket vitt, satsa på en mattare färg, så ger du mer harmoni åt hemmet.

Kram

13 kommentarer:

Mia sa...

Tack för dina fantastiska tips om "chi", kommer mycket väl ihåg det du skrev sist. Jag blev så inspirerad av det så jag har tom köpt boken "Rensa i röran med Feng Shui" efter ditt inlägg.

Ha en fin torsdag!
Kram Mia

Hemmalycka sa...

Fin trapp!
Kram Åsa

Anonym sa...

Tack för tipset att ha väggarna matta och snickerierna blanka. Det ska jag tänka på när jag sätter igång och målar mina väggar i helgen.

Bitte sa...

Hej igen och tack för din kommentar hos mig :-). Det hela stämmer nog ganska bra, jag skulle verkligen behöva MER ENERGI just nu och då kanske lite eldigare färger hjälper till att ge den energin. Det får bli en korallig vår för mig i år... :-).

Vad fin trapp ni har! Det är intressant att en färg kan skifta så mycket beroende på nyans eller om den är matt eller blank. Precis som du skriver så blir det ju fint (och kanske bäst) om man blandar :-).

Kram
Beatrice

Efwa sa...

Skönt att se att även du har en trappa som är öppen i stegen. Har läst att det inte är helt lyckat men trivs man med sin trapp så väger väl det över.

Anonym sa...

Det är snö här hemma i Småland med nu. Usch, vill inte ha mer snö. Men men.. Det får man ta. Föressten så har du kanonfint hos dej!

Kramar Benita

rosenskära sa...

"Hemma med halmen" - så brukar min pappa alltid säga! Välkommen tillbaka förresten!

Sitter och kikar ut på det tunna snötäcket och småfåglarna som ivrigt pickar i sig fröer och brödsmulor. Jag njuter så länge det varar!

Nu hoppar Sune upp på fönsterbrädan och "knarrar" åt fåglarna, hela katten darrar!

Ha en bra dag!

Lena

Hanna sa...

vilken fin trapp!!
Vitt är så snyggt :)

Jag smög in lite mera vitfärg i köket igår... sonen skvallrade för maken (som inte hade sett det själv)...
-"Tok mamma...!"

ha d gott!
kram Hanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Måste bara skriva att fina Bosse passar in färgmässigt i erat hem! Ler

Kram Sanna

Lisa Marklund sa...

Tack för dina suveräna tips, enkla och användbara. Så fin trappa ni har. Det ser så rent, mjukt och vackert ut.
Välkommen tillbaka till Skåneland :-)
Kram Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Bra tips! Jag gillar ju mycket vitt men det har blivit ganska så mycket annat också...

Kul att du hade det bra i Stockholm :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej på dig! Tack för dina gulliga kommentarer hos mig! Har blivit lite bloggtid för mig så jag har inte hunnit tacka dig! Självklart ska vi hålla kontakt och bolla idéer! :) Jättefint med olika vita kontraster! Det gillar jag med :) Kul att du är stilkonsult också! Låter superspännande :) Ha det så gott min vän! Stor KRAM till dig!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Jessica - bymom.se sa...

Bra tips och intressant läsning! :-)

Related Posts with Thumbnails