söndag 6 december 2009

Feng Shui = Balans

Det här Buddha huvudet är köpt på Löddeköpinge plantskola. Färgen när vi fick det var i en ljusbrun terracotta. Jag blandade till en färg av mina acrylfärger som jag har när jag målar tavlor tillsammans med mycket vatten. Duttade sedan med en svamp. Japp, färgen jag valde grundar sig från tavlan ovanför.
X
Snabbcheck:
- Orkidén ger trä åt bänken, och blommans färg ger eld.

- Fatet är vatten, då metallen är så blank så man kan spegla sig i den.

- Buddha huvudet är jord då den är brun, men också i keramik.

- Den vita bänken metall.

- Märk väl högt mot lågt, rund ljuslykta mot kantigt fat. Ruff tavelyta mot blanka material på fat och bänk.

- Allt tillsammans ger Balans = Feng Shui
X
Lite Feng Shui skola så här på morgonen.

Kram
Jannice

3 kommentarer:

S o F sa...

God Morgon Jannice och tack för allt som du delar med dig av!

Önskar dig en riktigt fin och mysig söndag och andra advent!

Kanske lyser solen i Råå?

Kram!

Blomgrens sa...

Jag visste inte att du kunde måla också. Vissa har allt ;-) Har du målat tavlan på bilden? Jag har lagt märke till den i andra bilder och tycker den är väldigt häftig. Jag har faktiskt försökt göra själv något liknande. Jag kan dock inte få till den 3D effekt som jag tycker du har. Hoppas du får en skön söndag.
Kram
Eva

Bitte sa...

Vilken härlig bild! :-) Tavlan är underbar, vad duktig du är som målat den! Du kan verkligen både det ena och det andra du... ;-).

Ha en fin andra advent!

Kramis
Beatrice

Related Posts with Thumbnails