lördag 5 september 2009

Is it true, is it over?

Sista sommardrinken. Är den över nu - sommaren? Hösten är här och med den, reflektion. Tycker om den där känslan av början på något nytt. Som när man var liten ni vet, och köpte nytt bänkpapper, pennskrin och skolväska.
X
Garderoberna är rensade, en del kommer hamna på min bloppis (håll utkik) men mycket har sålts till vänner och skänkts bort till bättre behövande. Härligt att rensa bort det gamla och ge plats åt nya möjligheter.
X
Nu tycker jag vi sparkar igång för hösten. Vem har sagt att man måste börja en måndag? Jag börjar idag! Här hemma ska det fixas!!
X
Kram på er!

14 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jannice!

Oj den drinken ser nästan giftig ut *LOL* - hoppas den var god! Fick vi inget drinkrecept förresten?

Ja hösten är över oss, det känns. Nu vill jag storstäda hela huset och förbereda mig med varma goa qviltar och massor av ved!

Kram Jenny

Bitte sa...

Tack för din fina kommentar hos mig :-).

Vilken fin bild av dig! Du ser ut som en underskön megastjärna som sitter på ett utecafé någonstans i Los Angeles, helt ovetande om alla paparazzi som lurar i buskarna... ;-). Drinken ser farligt god ut också!

Jag håller med dig om att det är skönt att rensa bort det gamla och ge plats för det nya. Jag håller som bäst på med stora RÖJNINGEN här hemma. Det är skönt att röja ordentligt ibland, det blir så lätt att man bara "skummar på ytan".

Kram och ha en fortsatt bra fixar- och myshelg! :-)
Beatrice

Titti sa...

Åååå vilken härlig och inspirerande blogg du har! Den kommer jag att följa i fortsättningen.

Annika sa...

Håller med dig fullkomligt! Nu tar hösten fart och det blir som en nystart! Mysiga ljus och ett glas bubbel är ett alternativ till sommardrinken.

Kram Annika.

Anna-Malin sa...

Mysigt med hösten! Min favvo årstid! Å drinkar kan vi väl unna oss ändå, eller hur *L*

Vilken FIN bild på dig!
Värsta toppmodellen =)))

Kram A-M

Anonym sa...

Ja visst är det härligt med höst! Att få börja mysa in sig hemma med en kopp te och några tända ljus och se löven falla utanför. :) Blev så inspirerad av din garderobsrensning så jag åkte direkt till ikea och köpte galgarna och rensade och gjorde fint. Och har nu handlat in lite nya höstplagg som hänger i min snyggt städade garderob och jag är bara SÅ NÖJD! :) Tack för det och för en underbar blogg! Kram Thereze

Lisa Marklund sa...

Hej vacker :-) Ja visst är det härligt när en ny årstid närmar sig, här hemma är det också röj på gång :-)
Ha en fin helg - Lisa

Noamaja sa...

Jag håller med, nystart! Så härligt och luften är skön att andas!

Skönt inlägg det där med Slow Deco...

Hur kan du bara vara så skitsnygg?! Blir man det om man går på en färganalys hos dig?

Ha en mysig ensamhelg!
A

Philia sa...

Men SNÄCKAN är ju du!!! :) Verkligen härlig bild på dig med drinken, oj så fin du är!

Hösten är nog här som sagt men som varje år fokuserar vi på det GODA den bär med sig såsom sköna promenader, fina nya höstkläder och hemmamys...

Ha en härlig lördagskväll!!!

KRAM P!

IsJa sa...

Hej Jannice!
jag följer din blogg, men det är nog första gången jag kommenterar den. Jag inspireras oerhört av ditt bloggande om feng shui då jag under många år har inspirerats av filosofin. Att rensa är bra för själen och idag rensade jag ur min garderob. Mycket återstår, men vad nöjd jag känner mig när jag väl har rensat!!
ha en underbar lördagkväll!
Hälsar Isabell

IsJa sa...

Tack för att du tog dig tid att kommentera!!! Jag har också kollat fotboll med familjen och har knappt ngn röst kvar!!! HEJA SVERIGE!!! Kul med många intressen "skratt". Bosse mår säkert bra av att se matmor ur gängorna....
Ha det bäst!
Med en kram Isabell

Änglarnas hus sa...

Precis mitt i prick..vad nostalgisk jag blev av dina ord tänker plötsligt på hur viktigt det var att hitta rätt bänkpapper..Det var som att man hade behov av att inreda även i skolbänken!!

Kraam Sanne!!

StinaTooMuchInspiration sa...

Jag har kört säck efter säck till Erikshjälpen, känns helt underbart. Efter hela sommaren i lilla stugan kändes det helt galet att komma hem till alla dessa grejer. Nu har jag en ny strategi: tio saker om dagen ska ut ur huset tills det känns bra!

marita blücher sa...

Hej Jannice,
Tack för din rara hälsning hos mig - ja, de där Tolixarna väcker onekligen ha-begär. Det värsta är att när man tror man mättat begäret genom att köpa en, vill man dessvärre bara ha fler....... Kika in på min blogg - har precis publicerat ett kursinlägg - vill du ändra något, hör bara av dig.
Ha en bra söndag.
Kramis/Marita

Related Posts with Thumbnails