lördag 21 november 2009

Tända ljus o bakdag

Hur är er lördag där hemma? Här ska det bli en bakdag med maken. Hans idé faktiskt. Tror han får sköta det där så dekorerar jag lite adventsmysigt här hemma. Jaja, kanske jag rullar Mozartkulor, det är jag bra på :)
X
Den här ljusstaken, blev jag kär i så fort jag såg den på Ikea. Vilket formspråk! Passar i alla hem och alla stilar. Finns även i svart. Pris 59:-
X
Det lilla fatet kan man förändra i all oändlighet.
X
Till höstdukningen dekorera med kastanjer, till jul lägg i små röda äpplen och till den romantiska dukningen i vitt, dekorera med murgröna. Just nu min favorit på bordet här hemma!
X
Trevlig lördag!
X
Kram
Jannice

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
Vad tycker Du om detta?
Har sett det live och måste säga att de gör skillnad
http://www.facebook.com/groups.php?ref=sb#/group.php?gid=165403367854

Lilla huset på prärien sa...

Ja den där stod jag och höll i på Ikea igår när jag var där men den fick inte följa med hem. Jag har alldeles för lite plats och för många prylar känns det som...

Är allt bra med dig?

Kram Jenny

S o F sa...

Instämmer - den är jättefin. Nästan att den fick följa med hem på senaste IKEA-besöket.

För ovanlighetens skull så åker maken och jag in till stan nu för att fika och uträtta ett ärende.
Sol var utlovat idag, men än har den inte gjort entré här hos oss. Kanske snart?

Ha en fin helg Jannice!

Rosor och ruiner sa...

Vad mysigt det låter med bakdag! (skulle jag aldrig få min make att vara med på...8-) )
Tack för kommentaren ang min tv-bänk! Har gjort om lite nu, med bland annat en tavla - inspirerad av ditt fönster du visade.. -

Om du vill kolla så visar jag min nya tapet i mina två senaste inlägg, den jag frågade om en gång i en frågestund, den i matrummet och jag undrade vad du tyckte jag skulle ha för bord.

Ha en mysig bakdag!

Annika sa...

Så mysigt med en bak- och pysseldag! Ljusstaken är superfin! Jag har en svart och en vit, som väntar hemma hos bästaste vännen. Hon åkte till IKEA förra helgen. Vi har 26 mil till närmaste IKEA, så det gäller att beställa när man kan. :) Kram!

Bitte sa...

Idag har jag försökt att vara ute så mycket som möjligt eftersom det är första dagen på flera veckor utan regn :-).

Den där ljusstaken är jättesöt, jag var på IKEA häromdan men såg ingen som ens liknar den...

Hoppas du får en fin helg!

Kramar
Beatrice

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Låter mysigt med bakdag. Och den där ljusstaken har verkligen fått en stor fanclub, den syns lite varstans i bloggvärlden just nu.

Blogg by Maliin Stoor sa...

Den är jättefin!
Har själv skrivit om den...

Hoppas ni har haft en skön dag!

Må gott

Maliin

Pysselprinsessan sa...

Ja, den är ju helt underbart fin! Skall absolut få följa med mig hem nästa gång jag är på IKEA!!
Kramar

Related Posts with Thumbnails