tisdag 16 februari 2010

Grafisk inredning i balans

Kan man få harmoni i hemmet om man gillar grafisk inredning i mycket vitt och svart? Självklart!
C
Vid första anblick kan man tycka att det saknas eld på ovanstående bild. Men med den sköna fårskinnen på stolen får man in eldelementet i inredningen. Däremot behövs alltid växter eller äpplen som i detta fall, på bordet för att få in träelementet. Det fyrkantiga bordet, den mörkbruna stolen och den ruffsiga mattan ger jord åt inredningen.
X
Det blir alltid fint med ett runt fat på ett rektangulärt bord. Yin och Yang.
X
Ja, så är den vita färgen metall och den svarta vatten, såklart men ni börjar väl kunna det vid det här laget :) För dig som är ny här på min blogg och är nyfiken på Feng Shui, eller behöver repetera några grunder i Feng Shuins verktyg för att få en mer balanserad och harmonisk inredning. Gå in HÄR för att komma till min Feng Shui skola. Börja förslagsvis att läsa inlägg 1 och framåt.
C
Nej, nu ska jag leta lite möbler på nätet.....
Kram på er!
Jannice

4 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

God morgon! :) Härligt med Feng shui på morgonen :) Det är ju det som är så spännande med Feng shui tycker jag, att man kan använda former också ifall men inte vill jobba med färger :) Hoppas du får en bra dag vännen! Stor KRAM

Vera sa...

Jag älskar svart och vitt så det här tilltalade mig väldigt mycket!

Desireé | homeanddesire.se sa...

Det här var verkligen superintressant, svart-vit som jag är!

Unknown sa...

To start up a new business is not all an easy task, as on one hand you need to have finance and on the other hand you are in need of an idea which you are required to make a plan and to implement the idea, practically. To generate an idea, it is far more important to arrange finances to start up your business, as if you are failed to generate a profitable and practical idea, then it is fairly possible that you may ruin all your assets.

Related Posts with Thumbnails