torsdag 11 februari 2010

Kul tips!

Stickat är svaret! Mitt tidigare inlägg idag visade ett stickat överdrag på en helt vanlig rislampa (finns att köpa på Ikea eller var som helst för en billig peng). Sticka ett överdrag och trä det över. Här har man stickat en "strumpa" till Ikeas rottingpuff.
C
Tycker det var en helcool idé och passar perfekt vintertid när vi behöver få in lite mer tyger, strukturer och värme (Yang) i inredningen. Nu vill jag sticka!! Stora stickor ska det vara så att öglorna blir lagom stora för att släppa igenom ljuset i lampan och strukturen på puffen. Visst var det ett kul tips så säg?
X
Så sätt igång och sticka med er ;) själv ska jag iväg och föreläsa om balanserad inredning för 21 vackra Helsingborgsdamer.
X
Tjillevippen!
Jannice

5 kommentarer:

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Ojoj, jag har inte stickat sen jag var 15! Men det är kanske dax att börja igen...

Dessi sa...

Haha, har precis pratat om min mormor om att jag vill lära mig att sticka igen! Ska bege mig in till Helsingborg snarast och leta upp en garnbutik och shoppa hem lite stickor och snygga garn, och så får mormor uppdatera mig lite hur man gör...

Tant Johanna sa...

Vilket härligt hus du har! Blev så inspirerad. Hittade dig via nya Hus&Hem och kommer garanterat kika in här titt som tätt.

Jennyshemochharmoni sa...

Hej tjejen! Tittar in för att önska dig en riktigt mysig helg! Hoppas det gick bra för dig igår :) Stooor KRAM!

Anna Inreder sa...

Hejsan!
underbar idé!
Inslaget ser lite ut som det jag gjorde på inredningslinjen!
Ha en underbar helg!
Stor kram Anna.
Hälsa Jonas!

Related Posts with Thumbnails