fredag 2 oktober 2009

Din spegelbild?

Vad som gör livet gott har intresserat människan i alla tider. Idag letar människor mer än någonsin efter sätt att må bra, som en motvikt till all teknologi och stress som vi översköljs med. Vad man kanske inte tänker på är att börja från basen, hemmet, där grunden till vårt välmående ligger.
X
Våra hem är en spegelbild av oss själva, så om våra hem lider, gör vi det också, själsligt och känslomässigt. Så trivs du med din spegelbild? Har du det hem som du önskar? Har du den ordning omkring dig som du behöver för att kunna leva enkelt, och värdesätter du de saker du omger dig med? Feng Shui är så mycket mer än möbler och tillhörigheter, det är ett sätt att tänka.
X

11 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Såå sant!!
Kloka ord som verkligen stämmer.

Tack för din gulliga kommentar hos mig!! :)

Trevlig helg!

Kram Jeanette

Unknown sa...

Så sant, så sant :)
trevlig helg
Kram Maria

Grodmamman sa...

Kloka ord och så sanna!
Är nog lite missnöjd med både mitt liv och mitt hem just nu!:) Har idag möblerat om lite här hemma, vet inte om det blev bättre. Får känna på det lite!:)
Kram

VITA NYANSER sa...

Åh det stämmer så himla bra!!! Jag blir mer och mer intresserad av Feng Shui. Det har tilltalat mig mycket, men verkat lite krångligt och mycket att hålla reda på. Men så himla intressant!

Ha en skön helg!
Kram L-L

In my house sa...

Hi, vad kul. den fredags mys skålen kommer snart in till min butik =)=) rolig...

Ha de så gottit kram josse

millandante sa...

Spännande och intressant!!
Puh... vilken tur att jag läste detta nu, EFTER att jag städat som en toka... trivdes inte så bra med spegelbilden i morse.. *ler*

Ha en skön helg!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jannice!!

Oj vilken snurrig vecka det har varit och jag har ju missat massor här inne hos dig!! Spegelbilden... nja, jo, kanske är jag nöjd. Det finns ju alltid massor att arbeta på såklart. Men det är jag nöjd med! Annars hade jag haft attans tråkigt om det bara hade varit perfekt :)

Hoppas du får en skön helg!

Kram Jenny

Blogg by Maliin Stoor sa...

Helt rätt!!


Njut av en skön helg


Maliin

Annica sa...

Den texten gick rakt in i mitt hjärta..Tack

Lisa Marklund sa...

Tack så himla mycket för igår, det var supertrevligt och så intressant. Hårfärgen blev kall igår hos frissan :-).
Det där med spegelbilden, så sant som det är sagt.
Kramar till dig - Lisa

Therése sa...

Oj, ja här känner jag igen mig. Min spegelbild - hemmet - är inte alls som jag önskar nu. Har flyttat ihop med min pojkvän och bostaden är nu ett virrvarr av våra olika prylar som inte alls passar ihop. För många saker i för många färger, intryck som spretar åt alla håll. Det är ett ständigt projekt att få någon sorts ordning och harmoni i det och frustrerande att det tar så lång tid att komma i mål... men till slut ska det bli bra!

Related Posts with Thumbnails