tisdag 26 januari 2010

Dukningstips


När jag var på mingel hos Designgalleriet i fredagskväll berättade Stefan på Trendgruppen om deras dukning som baserar sig på Mema/GAB och Genses vackra bestick. Denna dukning är kopplad till ateljé trenden och jag tycker den är fantastiskt vacker.
X
Ett tips när ni dukar: Ta i! Missmatcha! Sätt in saker som man inte förväntar sig på bordet, men håll samma färgskala. Denna dukning känns lyxig, glamourös på samma gång som den känns avslappnad. Hemligheten är att blanda gammalt med nytt, udda bestick som ger den där ickeperfekta känslan och ger lekfullhet till bordet. Grymt fint!
X
Nu ska jag sätta på en kopp te och in med vetekudden i microvågsugnen. Den här vintern går in i benmärgen på en. Gud så "röset" det är, som vi säger på Småländska.
X
Trevlig tisdagskväll på er!
Jannice

8 kommentarer:

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Det var verkligen kul att se dig igen på Designgalleriets mingel! Hoppas vi ses snart igen! / H

Smultron på ett strå sa...

Härligt att höra att det är någon mer som känner till klassiska småländska ord. Röset är bara förnamnet denna vinter. När jag använder såna ord härhemma säger min familj att jag hittar på orden själv. Orättvist! Fin dukning du visar, för övrigt... //Kram Maria

Malin sa...

Vackert, men jag vill helst inte ha det där döda uppstoppade djuret som påminnelse om vad vi äter ;)

Hemmarikets Charlotte sa...

Jättekul att ses igen. Kommer du på möbelmässan också? Om inte så ses vi säkert i nägot annat sammanhang.

StinaTooMuchInspiration sa...

Jag gillade särskilt skorna...
Så kul vi hade, och att ses igen! Ha det bra, KRAM/Stina.

(Tack för "röset", det ska jag genast börja använda, det är ju faktiskt så att man börjar sakna ord för att beskriva den här kylan...)

Tulipa sa...

Bra med alla tips!

En kul/vacker dukning är en sann fröjd!

Ha det bra i vinterrusket!

Kram Mariette

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Iouuu, men den där kaninen hade inte jag velat ha på mitt bord.

Zarah sa...

Färgschemat är vackert, och mycket av dukningen - men en död hare...? Fy! Jag hade tappat aptiten redan vid fjädrarna, men till och med min köttälskande make hade mått illa av att äta i sällskap med ett uppstoppat djur sa han. Konstig idé, tycker jag.

Men bortsett från det, ser det fint ut.

Related Posts with Thumbnails