måndag 4 januari 2010

Tovat & fårskinn

Den uppmärksamme lade märke till att det i mitt förra inlägg tillkommit nya dynor på våra stolar. Det är julklappar från svärmor och svärfar. Vackra tovade dynor som är kantade med fårskinn. Urmysiga så här vintertid.
X
Har redan fått frågan om vart sittdynorna är köpta. Företaget heter MIN (Made in Nävelsjö) och finns i Vetlanda kommun. Du kan kontakta Åsa på telefonnummer 0703-525042 och en dyna kostar 200:- I köksoffan bakom ligger ett nytt fårskinn... även det en julklapp!! Vackert och varmt på samma gång! Tusen tack!!
X
Kram
Jannice

19 kommentarer:

Lisa Marklund sa...

Fårskinn är ju så härligt, blev jättesnyggt :-)
Kram Lisa

LIVS LYST sa...

Kjempe fint med skinn på stolene. Det er som du sier: både varmt og fint! Og VARME trenger man når det er 19 minus ute.....!!!!

Hilsen Liv

Bitte sa...

Men, vilka underbara dynor!!! Me LIKE... :-).

Kramar
Beatrice

Brunkullan sa...

Just vad jag skulle vilja ha! Ett par fina fårskinnsdynor till stolarna i stugan!

Har flera fårskinn som svärmor garvat, men inget som passar att göra dynor av tyvärr.
Ett korthårigt har jag på sovrumsgolvet i stugan, och ett på soffan på farstukvisten, tillsammans med ett renskinn.

Jag har också några långhåriga fårskinn. Både vita och bruna, som vi anväder i skoterpulkan och vid vinterutflykter.

Så fint du har det vid bordet!!!
Susanne

Mejrams! sa...

Kan du inte be din svärmor viska på min blogg vad de kostar. De ser så härliga ut och jag blir så sugen. Kram Merja

Stämningsfullt sa...

Åh så fina!! Verklilgen en bra present!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Helt underbara, ser verkligen mysiga och hemtrevliga ut!

Som allt annat i ditt hem!
Kram

Mamma C sa...

Vilka snygga stolsdynor, och dom ser så sköna ut oxå
Kram Mamma C

salige lavendel sa...

Så fine de var! Sikkert mjukt å sitte på også. Fine bilder på din blogg, takk for titten:)

Ellas Inspiration sa...

Men så fint det blev! Otroligt mysiga ulliga dynor. Jag gillar verkligen dina stolar. Vart har du köpt dem?

Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Helt underbara!

kram Mia

millandante sa...

Så fina!! Tack för telefonnumret, priset är ju kalas!!:)
Det högg riktigt till i mig när du skrev att du jobbade hemifrån idag... jag fick mig en bekräftelse på mina egna jobbtankar...TACK!!!
Stor kram du inspiratör!!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilka söta dynor med sina lurviga kanter. Det känns verkligen helt rätt med fårskinn och tjocka dynor och filtar så här års.

Proforma sa...

Så härligt lurviga dynor! Själv drömmer jag om ett fårskinn, ser i bakgrunden att du har ett sådant också!
Kram

johanna sa...

Hej
Men du dom var ju bara sååå fina!!!
Det måste jag kolla upp,tack för tipset=) Ha en riktig god fortsättning.
kram

Smultron på ett strå sa...

Tack för tipset om dynorna, de är verkligen jättefina!!! De tål att tänkas på ett litet tag... Och vad underbart att ha en braskamin. Och så rätt din pappa har, han verkar vara en klok man! //Kram Maria

Ingrid sa...

Tack för tipset!! Jag har just pratat med Åsa och beställt mig själv ett par. Så fina verkligen!!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Jag igen,

Är det ok om jag lånar bilden och länkar till ditt inlägg på min blogg? Du kan maila mig på livetibyn@telia.com

~Livet i byn

Eva sa...

De vackraste dynor jag sett!
Helt underbara och i stil med sånt jag gillar.
Är det OK om jag lånar bilden o länkar till dej ?

Trevlig Helg !

Related Posts with Thumbnails